Exodus 34.

Židům 11:1-3,6

Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme. K takové víře předků se Bůh přiznal svým svědectvím. Ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného. … Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají. Ale my přece nepatříme k těm, kdo odpadají a zahynou, nýbrž k těm, kdo věří a dosáhnou života.


Tyto verše mám moc rád, Zejména v době zkoušek a pokušení, tlaků a nejistot dávají úžasnou sílu zvednout se a jít dál ať to stojí, co to stojí. Aspoň u mne to tak zatím funguje.

A je to tak jak je psáno. Slovo víra je od věřit ne znát nebo plně chápat. Často se mnozí ptají jak mohu věřit. Tak se jich zeptám: "Kde ty bereš jistotu, že se po večeru a noci ráno vzbudíš?" Odpověď většinou zní: Doufám a věřím. A je to tak. Jsou mnohé věci v lidském životě, kdy je možno říct, že:"věřím, že to či ono dopadne tak a tak". A stejné je to i se stvořením naší země a všeho viditelného i neviditelného. Buď věřím, že to vzniklo skrze Někoho nebo věřím že to vzniklo nějak tzv. Náhodou. V takovou náhodu jsem nikdy nevěřil a věřit nemohl, protože pro mne je vše buď a nebo. A když jsem přemýšlel nad přírodou, člověkem, připadalo mi absurdní, aby toto byla náhoda. I proto pro mne bylo asi snazší uvěřit, že za tím stojí nějaká inteligence.

A i proto pro mne na základě toho když jsem začal číst Bibli a hledal souvislosti, vyšlo mi, že jedin varianta jak pokračovat v životě dál a bohatěji, je udělat rozhodnutí pro Krista. Neboť jsem poznal, že Bůh přijal a odpustil i mnohem horší věci, než jakých jsem se dopustil já. Kdybych to tam nenašel, neuvěřil bych. Ale věřím a považuji to za nejlepší a nejdůležitější rozhodnutí, které jsem udělal pro zkvalitnění svého života.

I proto mohu se všemi slovy těchto veršů jen souhlasit a věřit, že dosáhnu tzv. Věčného života až se jednou před Bohem objevím. Ne proto jak jsem žil, ne že bych si to zasloužil. To bych si moc fandil a takový naiva nejsem. Ale pro mou víru v očišťující moc krve Ježíše Krista, kterou i za mne prolil na kříži na Golgotě.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

KÁNA vandr

Izrael nebo Ukrajina? Čeho se bát víc?

Velikonoční pouť