Exodus 33.

Židům 10:32-36,39

Jen si vzpomeňte na dřívější dny! Sotva jste byli osvíceni, už jste museli podstoupit mnohý zápas s utrpením;

někteří tím, že byli před očima všech uráženi a utiskováni, jiní tím, že stáli při postižených.

Vždyť jste trpěli spolu s uvězněnými a s radostí jste snesli i to, že jste byli připraveni o majetek, neboť víte, že máte bohatství lepší a trvalé.

Neztrácejte proto odvahu, neboť bude bohatě odměněna.

Potřebujete však vytrvalost, abyste splnili Boží vůli a dosáhli toho, co bylo zaslíbeno.

Ale my přece nepatříme k těm, kdo odpadají a zahynou, nýbrž k těm, kdo věří a dosáhnou života.


Toto je velká pravda. Částečně jsem to mohl prožít i osobně. Neboť poté co jsem uvěřil se mi dost lidí smálo a často za zády pomlouvalo, protože by neměli odvahu říct mi to do očí. Neměl jsem před tím moc dobrou pověst. A nejen od cizích. Ale i mezi nejbližšími v rodině a širší rodině, kamarády to nebylo jako předtím. Na druhou stranu to byla příležitost být svědectvím.

Pro některé lidi to byl přímo šok. A zejména to, když jsem se mnohým přišel omluvit za dřívější jednání. A nebylo jich málo. A nebylo to pro mne vůbec jednoduché. Bylo třeba k tomu hodně odvahy a sebezapření, abych za mnohými zašel. A reakce byly taky různé. Ale k mému překvapení u mnohých kladné až povzbudivé.

To, že jsem se rozhodl jít s Kristem znamenalo i zříct se některých způsobů jednání a chování. A ani to nebylo bez následků. Byl jsem zvyklý mít dost peněz na cestování po republice a najednou jsem pochopil, že některých zdrojů, které byly na hraně nebo přímo nelegální, jsem byl nucen odříct. Ale to vše mi Bůh nahradil. Když ne financema, tak jinými akcemi nebo skrze nová přátelství.

Dodnes mne Bůh učí vytrvalosti a odvaze spoléhat se na Něj, na Jeho moc, ochranu i pomoc. A zatím to opravdu vše perfektně funguje. Ne, že bych rozuměl všemu, co mne potkává, co prožívám. Ne, že by to byla procházka krásnou zahradou. Občas je to spíše cesta trním a hložím. Ale skrze to vše mohu poznávat a i se upevňovat ve víře, neboť Bůh mi dává vidět, že se na Něj opravdu mohu spolehnout. A když jsem to poznal a prožívám já, vím, že by to dokázal i kdokoli jiný. Stačí se jen pro Krista naplno a bez vytáček a bez koukání se na cestu zpět vydat s Ním a za Ním.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

KÁNA vandr

Izrael nebo Ukrajina? Čeho se bát víc?

Velikonoční pouť