Exodus 21

Čtení

Židům 7:11-14

Ještě se totiž nenarodil a byl v těle svého praotce Abrahama, když mu Melchisedech vyšel vstříc. Kdyby služba levitských kněží, která vedla lid k poslušnosti zákona, přinesla dokonalost, nač by ještě bylo třeba ustanovovat jiného kněze podle řádu Melchisedechova, a nezůstat při kněžství podle řádu Áronova? Avšak mění-li se kněžství, nutně nastává i změna zákona. A ten, na nějž se to slovo vztahuje, pocházel z jiného pokolení, z něhož nikdo nekonal službu u oltáře. Je dobře známo, že náš Pán pocházel z Judy, a u Mojžíše není zmínky o kněžích z tohoto pokolení.


Opět zmínka o Melchisedekovi a Abrahámovi. Je zde i zmínka o tom že v době Starého Zákona měli a mohli konat službu u oltáře jako kněží, pouze ti, kdo byli Levité. Nikdo jiný. A zároveň se zde dokazuje, že Pán Ježíš Levita ani jejich potomek nebyl, protože pocházel z Judova potomstva a ti u oltáře nesloužili.

Melchísedek byl kněz Boha a zároveň král Sálemu. Byl předobrazem Pána Ježíše v tom, že on a jméno jeho království vyjadřovaly mnohé z toho, co se vztahuje i na Pána Ježíše.

Levité byli kmen, který byl určen jako kněží Boha a jako jediní mohli za lid předkládat oběti, sloužit Bohu nejen oběťma, ale později i čtením Zákona a konáním celého bohoslužby. A zde se odkazuje na ten rozdíl, který Pán Ježíš přinesl, změnil a taky důvod proč ho změnil. Do Jeho příchodu na zem bývaly dávány jako oběť za hřích a cokoli jiného, co byl přestupek proti Desateru a Zákonu, zvířata, ptáci a jiné obětiny. Ty obětovali kněží zástupně za lidi, co je jako oběť na smíření zajistili a jim předali. Ale vždy se jednalo o jednorázovou akci očištění a bylo třeba ji neustále znova opakovat.

Pán Ježíš toto změnil na stálo tak, že se stal nejdřív sám zástupnou obětí za nás všechny a vše špatné co jsme provedli a provedeme. To proto, že i ta zvířata, ptáci,… byli nevinní a jejich krev očišťovala od hříchu. Krev Pána Ježíše jako dokonalého a nevinného člověka a Boha v jedné osobě je proto o to cennější, že to už není třeba opakovat. Co je však třeba opakovat po celý život tak je vyznávat své chyby a skrze Ježíše prosit za nové očištění, ale už bez zvířecí či lidské či jakékoliv jiné fyzické oběti.

Na tento podstatný rozdíl je v tomto ukazováno. A proto je Pán Ježíš ten, kdo naplnil Zákon a za Jeho poslušnost a pokoru a lásku Ho Jeho Otec potvrdil jako věčného a nejvyššího kněze jakým byl kdysi Melchísedek.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

KÁNA vandr

Izrael nebo Ukrajina? Čeho se bát víc?

Velikonoční pouť