Exodus 3

MATOUŠ 9,14-15 Tehdy k němu přišli Janovi učedníci a ptali se: „Proč se my a farizeové postíme ‒ ale tvoji učedníci se nepostí?“ Ježíš jim odpověděl: „Mohou hosté na svatbě truchlit, dokud je ženich s nimi? Přijdou však dny, kdy jim ženicha vezmou, a potom se budou postit.

A proč se zúčastňuji půstu i já? Je to vcelku jednoduché. Již několikrát, když jsem hledal, jak správně jednat a rozhodnout se, jsem půst absolvoval. Jednou dokonce celých 40 dní. Tehdy jsem byl opravdu celých 40 dní jen o vodě, kávě, čaji a medu. Byl jsem před vážným rozhodnutím. Původně to měl být jen několikadenní půst. Ale Bůh mi ukázal, že chce ode mne víc. Přiznám se, měl jsem z toho dost obavy tenkrát. Zvlášť, když jsem ten půst absolvoval s plnou pracovní zátěží. Ale k překvapení mému i mně nejbližších(kteří se za mne modlili a podpírali mne), jsem to zvládl bez jakýchkoli komplikací, těžkostí, zdravotních problémů a jen s minimálním úbytkem váhy. A ač jsem do té doby neznal řešení své situace a byl z toho dost špatný, najednou se mi začaly otevírat dveře zcela jiným směrem než jsem předpokládal. Bůh mi ukázal nové úkoly, nové směrování. A já tehdy poslechl.

Proto beru půst ne jen jako zdravotní pomoc, jak to mnozí vnímají. Pro mne je půst v prvé řadě a hlavně přiblížení se k Bohu, Jeho oslavení, otevření se plně Jeho rozhodování o mé další cestě a úkolech.

Není to pro mne nějaké trýznění, ale radost. A vnímám třeba zrovna dnes, že i Lenka, která se rozhodla půst taky držet, že se k nám oběma Bůh přiznal. Oba prožíváme pokoj a radost. Žádný pocit hladu, žádná slabost. A zvlášť u Lenky vnímám, že ji Bůh posiluje, protože jindy když jen pár hodin nejí, je celá nesvá, nervózní, atd. Dnes naopak naprosto vyrovnaná. Díky ti Pane za to. Haleluja.

Jsem zvědavý, jak Pán Bůh náš půst přijme a co bude následovat. Bude nyní na nás, abychom byli opravdu v tichosti a očekávání toho, co nám Bůh chce zjevit. Zda novou službu nebo nějaký jiný úkol nebo jen povzbuzení.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

KÁNA vandr

Izrael nebo Ukrajina? Čeho se bát víc?

Velikonoční pouť