4) Jak bychom měli reagovat a jednat my, kdo se považujeme za křesťany? Krom toho, že to přijmeme jako Boží vůli

V prvé řadě je důležité současnou situaci nepodcenit, ale ani ji nepřeceňovat. Prostě tato nemoc tu je a bude s námi ať se nám to líbí nebo nelíbí. Ať ji tu chceme nebo nechceme. Prostě tu je a tečka.

Taky je zcela zbytečné se dohadovat a hledat zda je to uniklý umělý vir (biologická zbraň) nebo je to od zvířat. I kdybychom se snažili sebevíc a dejme tomu se i zjistil původ i důvod, že tato nemoc je, stejně by ji to nezrušilo. Stejně by tu pořád byla. Jen by možná bylo snadnější na ni vytvořit opravdu účinnou vakcínu.

A máme či nemáme se očkovat? Máme či nemáme od tohoto kroku jiné odrazovat či je naopak k tomu nutit či nějak motivovat? V tomto by si každý měl nechat svou svobodu, ale být i připravený na důsledky z tohoto rozhodnutí plynoucí. Já se třeba nechal očkovat. A to i přesto, že mám silnou imunitu. I přesto, že jsem cov podle všeho měl, ale vůbec na sobě nezaregistroval. Jinak bych neměl v těle protilátky a ty naopak mám. Než jsem se naočkoval, probíral jsem to s několika lidmi, kterým věřím. Chtěl znát jejich názory na vakcínu, jak funguje, jaká je pravděpodobnost nežádoucích účinků. A taky se za to samozřejmě modlil.

S mnoha lidmi dodnes vedu zajímavé debaty, ale nenutím je, aby se jako já naočkovali. Oni prostě nechtějí, nemají důvěru, mají naopak strach, že by se mohlo dřív či později stát to či ono nebo že by to mohlo ukončit jejich život.

Každý z nás by měl tedy udělat to, co si myslí nejen on sám, ale ve spolupráci se svým dr případně podobně jako já konzultovat s dalšími v tomto směru odborníky. Nejlépe s těmi, kdo zpracovávají vzorky nebo jsou schopni fundovaně na základě znalosti zdravotního stavu daného člověka říct jaké by bylo doporučení. Já naštěstí kolem sebe takové lidi mám a mohu s nimi kdykoli o čemkoli co mi není zcela jasné pohovořit. A za to jsem opravdu vděčný.

Krom toho bych doporučil nosit aspoň roušky když ne respirátor tam, kde je to určeno. Ano není to příjemné, ale není to nic až tak omezujícího. Zejména pak aspoň podobně jako Japonci, kteří když jsou nachlazeni, tak automaticky ze slušnosti a ohledu na druhé tu roušku na ústa dají. To nikoho nezabije a není to ani drastické omezení jak to mnozí nazývají.

Taky dle možností řídit se s použitím selského rozumu příkazy zdravotníků nebo vlády. Ne vždy mají názory špatné. I když souhlasím, že těch dobrých je opravdu pomálu a je mi to líto.

Co považuji za důležité je modlit se dle Písma za v moci postavené, aby v nich a skrze ně Bůh jednal. Ano není to jednoduché. Mnohým z nás současná vláda ať poslanci, senátoři, prezident nejsou sympatičtí a nejraději bychom byli, kdyby oni už nerozhodovali. Je však jisté, že pro tuto chvíli tady mají být a jsou. Proto i my bychom to měli plně brát na zřetel a dle toho se k nim chovat. Nebo snad myslíte, že tím, že na ně budeme nadávat to změníme? Souhlasím i s protesty pokud nedojde k násilí, zesměšňování a jiným nevhodným jednáním.

Určitě pak nesouhlasím s tím, abychom dali tzv. Ruce v klín, zabořili hlavu do polštářů a vše vzdali a odevzdaně čekali jestli nás to skolí a kdy. K ničemu takovému nás Bůh nevede, ani nic takového od nás nechce. A pokud to někdo hlásá, tak ho tímto nazývám lhářem a svůdcem. A chce-li mi někdo říct, že se pletu, prosím ať mi to dokáže z Písma.

Osobně jsem tam nikde nic takového nevyčetl. Bůh nikdy nevyzývá svůj lid k pasivitě, ale vždy k aktivitě a zájmu zapojit se do dění. A kdo bude chtít vědět jak se zapojit a nakolik, jsem přesvědčený, že mu to Bůh dá poznat, protože On chce dát každému poznat Jeho vůli pro každého z nás. Jak jednotlivce, tak skupiny, tak i národ nebo všechen lid. On je plně připravený nás podpořit a povolat. Je tedy jen a pouze na nás, zda i my chceme a zda na Jeho povolání řekneme ano i kdyby to nebylo jednoduché a nic snadného. Jisti si můžeme být, že Bůh po nás nikdy nechce nic, co bychom nebyli schopni zvládnout. On nás zná mnohem lépe, než my sami sebe. Proto když povolává, tak ví koho povolává, proč ho povolává a zároveň i dává sílu, moudrost a schopnosti dané povolání unést a zvládnout.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

KÁNA vandr

Izrael nebo Ukrajina? Čeho se bát víc?

Velikonoční pouť